Obserwatorzy

27 grudnia 2014

cooking #one - GINGERBREADS' FACTORY

 Co prawda święta już teoretycznie za nami, ale w tym roku są nieco przedłużone o trwający weekend. Chyba także nie dziwne, że nie miałam zbytnio czasu dodawać czegokolwiek tutaj w trakcie świąt, więc nadrabiam w poświąteczny weekend.

Co prawda, może nie skorzystacie z mojego przepisu jeszcze w tym roku, ale w następnym (czyli np. za niecały tydzień :D) - czemu nie? Na pyszne pierniczki zawsze jest i czas i chęć. Nie dość, że dobre, to ile przy nich zabawy. Ja robię już chyba po raz trzeci w tym roku!

A oto moja 'pierniczkowa' fabryka:


Całe 130 pierniczków!!


Bałwanki, choinki, dzwonki, gwiazdki pięcio- i sześcioramienne, króliki, spadające gwiazdy, serca, kwiatki, chmurki, księżyce, renifery, wiewiórki, jeże, lisy, niedźwiedzie i ślimaki.




  Moje ulubione <3
(i na górze i na dole)


W dekorowaniu pomagali mi chłopak i brat.








No i oczywiście trzeba było zrobić specjalne świąteczne paczki dla całej rodziny :)





Na koniec podaję jeszcze przepis na typowe bożonarodzeniowe pierniczki:

 Składniki:
- 1/2 kg mąki,
- 20 dag miodu,
- 20 dag cukru pudru,
- 12 dag margaryny,
- 1 jajko,
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej,
- opakowanie przypraw do piernika.

Sposób przygotowania:
Całość składników dodać i ugnieść. Taką masę owinąć w folię i włożyć na pół godziny do zamrażalnika.
 Po tym czasie wyjąć, rozwałkować na odpowiednią grubość i wykroić pierniczki. Piec około 8 minut, aż ciasteczka się zarumienią (co jakiś czas sprawdzać). Na koniec przyozdobić według własnego pomysłu, najlepiej na następny dzień.


PS Wiem, że jesteście na pewno objedzeni świątecznymi daniami, ale chyba to
prawda, że 'na słodkości jest oddzielny żołądek' :))).



19 komentarzy:

  1. o mamo, jak cudownie ozdobione!! pięknie, szczególnie te gwiazdki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pierniczki piekłam z trzy tygodnie temu, ale było ich tak dużo, że do tej pory się nimi zajadam :D Twój przepis zapisuję i z pewnością wypróbuję! Ślicznie udekorowaliście te pierniczki :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam robić pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie Ci wyszły ciasteczka, ja zawszę przed świętami piekę takie korzenne, w tym roku również piekłam :-)
    http://jeanettegloves.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. jak prześlicznie ozdobiłaś pierniczki! Cudownie ^^

    http://wojdynkafashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno pyszne, a do tego jakie piękne!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. kochana bardzo chętnie bym przygarnęła taką paczkę <3 przepięknie ozdobione !

    OdpowiedzUsuń
  8. o ludu ile słodkości pierniczkowych bym jadła blachami :D

    OdpowiedzUsuń
  9. przepięknie ozdobione, aż żal było by ich zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takich wypieków nigdy dość. Wygląda bardzo pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne :)
    Obserwuję i zapraszam do siebie,
    www.cinnamontherapy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają niesamowicie, aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku, jejku, aż mi ślinka pociekła :) Uwielbiam pierniczki, ciasteczka i co najważniejsze te przyozdabianie, pięknie to zrobiłaś, aż szkoda by było mi je jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. OMG, pierniczki <3 aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne te ciasteczka zrobiłaś! Mieliśmy tym razem chyba kryzys artystyczny i wyszły nie tak ładne jak Twoje!

    http://valerysdailyinspiration.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie śliczne ciasteczka! <3

    OdpowiedzUsuń