Obserwatorzy

7 sierpnia 2015

cooking #two - tarta z mascarpone i owocami leśnymi

Całkiem nowa kategoria na moim blogu, ale stwierdziłam 'czemu by nie'. Przeczytajcie dalej..


Co prawda, 'mistrzem patelni' nie jestem i nigdy nie byłam, a od kuchni zawsze starałam się być daleko (no może oprócz pomocy w krojeniu, obieraniu, układaniu, mieszaniu i tym podobnych czynności nie wymagających większych zdolności kulinarnych). Jakiś czas temu to się jednak zmieniło (wiek chyba robi swoje). Tym bardziej po kupieniu przepięknego przepiśnika na moje własne przepisy, zachciało mi się przesiadywać w kuchni nieco dłużej!


TARTA Z MASCARPONE I OWOCAMI LEŚNYMI




Składniki:

- 220 g mąki
- 50 g cukru pudru
- 2 żółtka
- 100 g masła
- 1 szczypta soli

[nadzienie]
- 250 g mascarpone
- 1 tabliczka białej czekolady
- 1 szklanka śmietany 30%
- 1 łyżka cukru z wanilią
- owoce leśne według uznania.


Ja akurat wybrałam borówki amerykańskie, maliny i jeżyny, ale prawda jest taka, że możecie użyć jakich tylko chcecie, swoich ulubionych owoców.



Przygotowanie:
1. 
Składniki na ciasto powinny być schłodzone. Na stolnicę wysypać mąkę i cukier, dodać masło i wysiekać. Gdy powstanie kruszonka, dodać żółtka i szczyptę soli. Szybko zarobić ciasto. Uformować kulę, owinąć w folię spożywczą i wstawić na 2h do lodówki.

2. 
Zimne ciasto ułożyć między 2 warstwami folii spożywczej i wałkować (już nie wyrabiać). Po rozwałkowaniu na średnicę na o kilka cm szerszą niż forma, ściągnąć jedną warstwę, nawinąć na wałek i przenieść na formę. Docisnąć do brzegów i uciąć wystające fragmenty.

3. 
Nakłuć widelcem, przykryć papierem do pieczenia (najlepiej z obciążeniem). Wstawić do pieca nagrzanego do 180 st. C na ok. 15 minut. Po kwadransie wyjąć papier i piec przez kolejne 10 minut na złoty kolor.

4. 
Czekoladę roztopić, lekko wystudzić i zmiksować z serkiem mascarpone. Śmietanę ubić, dodać cukier z wanilią i delikatnie połączyć z masą serową-czekoladową. Przełożyć na wystudzoną tartę.

5. 
Na wierzchu ułożyć owoce leśne.








Co prawda, nadzienie za pierwszym razem mi nie wyszło i musiałam spróbować po raz kolejny i zrobić je właściwie od nowa, ale efekt końcowy wynagrodził wszelkie złości ;-) Próbujcie, bo całość jest naprawdę dobra (nie tylko ja sprawdziłam)! A sama w sobotę będę robić chyba następną, ale zupełnie inną - może budyń, może brzoskwinie..



19 komentarzy:

  1. Jezu jakie pyszności! Wspaniale to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog :) Obserwacja za Obserwacje? x

    zapraszam http://agatabasiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo taki przepiśnik byłby idealny dla mnie !


    zapraszam do mnie na bloga tam relacja z mojego weekendu
    morze ,zatoka :)
    www.konieczkoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ale śliczna wyszła, taka idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super blog i bardzo interesujący post. :)

    Zapraszam do mnie : http://paulinasobiecka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmmmmmmmmmmmm gdyby nie to, że mam zakaz jedzenia takich dobroci, to już bym jutro robiła ;) pysznie wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam:D
    zapisałam przepis,jutro robię!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post... Co powiesz na wspólną obserwację... ? :) Jak zaobserwujesz daj znać... odwdzięczę się tym samym... :)
    http://ola-watala.blogspot.com/
    O rany wygląda prze pysznie... Może kiedyś tu wrócę i wyprubuję... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma nic lepszego jak taka tarta z owocami :)
    PS: Mam bardzo podobny przepiśnik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również nie mam talentu do gotowania, ale ta tarta wyszła Ci tak pięknie, że chyba sama spróbuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Omg, ale ślicznie ułożyłaś te owoce :) Mniam, mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Akurat miałam robić tarte, wygląda pysznie -muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam i wyszła przepyszna!!!!:)))):*

    OdpowiedzUsuń
  14. tarta to zdecydowanie mój numer 1 <3 aż muszę zrobić:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  15. o matuchno, jestem leniwa, ale aż chyba wstanę i pójdę to zrobić! <3

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda pysznie! :)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. O ja Cieeee!!!! Ale mi smaka narobiłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. u mnie własnie zaczęły się maliny, więc muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń